BAZI KÛDSİ HADİS VE HADİS-İ ŞERİFE’LER

 

BAZI KÛDSİ HADİS VE HADİS-İ ŞERİFE’LER

 

Allahû Teâlâ (c.c.) buyuruyor ki:

 

“Ey insan! Kim gülerek günah işlerse, onu ağlayarak Cehennem’e sokacağım. Kim benden korktuğu için ağlarsa, o da gülerek Cennet’e girer.”

 

“Ey insan! Hayırlı işler yap, çünkü hayır Cennet’in anahtarı ve kılavuzudur. Kötülüklerden sakın. Çünkü onlar da Cehennem’in anahtarıdırlar.”

 

“Ey insan! Sana helal damla damla, haram ise sel gibi gelir. Kim temiz bir hayat sürerse, dini de temiz olur.”

 

“Ey insan! Benim hazinelerim ebediyen bitip tükenmez. Senin başkasına verdiğin kadarını ben de sana veririm. Öyle ise cömertçe yardım et. Benim verdiğim nimetleri kullarımdan esirgeme. Çünkü ben, senin verdiklerinin yerine daha hayırlısını vereceğimi vaad ediyorum. Ayrıca sana sevapta vereceğim.”

 

“Ey insan! Bana kavuşmak isteyen beni tanır. Beni tanıyan bana yönelir. Bana yönelen beni ister. Beni isteyen beni bulur. Beni bulan beni zikreder asla unutmaz. Beni hatırlayanı ve unutmayanı hatırlar ve unutmam.”

 

“Ey insan! Zenginliğinle öğünme. Çünkü sen ebedi değilsin. Allah’a ibadet yolunda sabret. Yüce Allah çetin olan her işte sana yardım eder. Fakirlikten şikâyet etme. Zira fakirlik kader değildir, bir gün zengin olabilirsin.”

 

“Ey insan! Allah’ın rahmetinden ümidini kesme. Çünkü Allah çok bağışlayıcı ve çok merhametlidir. Günahları terk et. Çünkü günah Cehennem azığıdır. Zenginim diye gururlanma. Zira zenginlik dünyada bir üstünlük ise de Ahiret’te aşağılıktır. Fakirlik dünyada küçüklük ise de Ahiret’te büyüklüktür. Muhakkak ki Ahiret büyüklüğü önemlidir ve baki olan da odur.”

 

“Ey insan! Gelecek için tedbir almak kadar güzel hiçbir hazırlık olamaz. Başkasına eziyet etmekten kendini alıkoymak kadar değerli bir takva yoktur. Edepten daha üstün bir meziyet yoktur. Tevbe kadar güzel şefaatçi olamaz. İlim tahsil etmek gibi güzel ibadet bulunmaz. Hiçbir nafile namaz, Allah’a karşı duyulan korku ve ürperti kadar değerli değildir. Muvaffak olmak kadar güzel bir saadet olamaz. Akıldan daha kıymetli bir süs yoktur.”

 

“Ey insan! Sana rızık olarak verdiğim mallardan benim hakkım olan zekât, fitre ve sadaka gibi şeyleri ayırmadığın ve fakirlerin hakkını vermediğin takdirde sana öyle bir zalimi musallat ederim ki, bu malların hepsini senden alır, bundan dolayı da sana en ufak bir sevap vermem.”

 

“Ey insan! Eğer merhametimi istiyorsan ibadet ve kulluğa sarıl. Eğer azabımdan korkuyorsan günahlardan sakın.”

 

“Ey insan! Dünya nimetleri önüne diz çöktüğü zaman, ölümü hatırla. Günah işlemeye niyet ettiğin vakit, pişman olacağını düşün ve tevbe et. Günaha gireceğin an, hesap vereceğini düşün. Yemeğin başına oturduğun zaman, açları hatırına getir. Nefsin seni zayıf kimselere, kudret ve üstünlük taslamaya sevk ettiği vakit, Allah’ın sonsuz kudretini hatırla. Zira seni güçlü yapan o kudrettir. Eğer isteseydi, zayıf kimseleri sana musallat eder, onları sana amir yapardı.”

 

Allah Resulü (s.a.v.) buyuruyor ki:

 

“Günahtan tevbe eden, günahı olmayan gibidir. Günahtan vazgeçmediği halde istiğfar eden, Rabbi ile alay eden kimse gibidir. Kim bir Müslüman’a eziyet ederse, hurma kökleri sayısınca günah yüklenmiş olur.”

 

“Üç haslet vardır ki, sana kardeşinin sevgisini kazandırır: Gördüğün yerde ona selam vermen, birinci meclise geldiğinde ona yer açman, en sevdiği isimlerle kendisini çağırmandır.”

 

“Allah’ın nimetlerini anlatmak şükürdür. Ondan söz etmemek ise küfürdür. Aza şükretmeyen, çoğa hiç şükretmez. İnsanlara teşekkür etmeyen, Allah’a da şükürde bulunmaz. Birlik rahmettir, bölünmek ise azaptır.”

 

“Ey insan! Allah’tan korkun. Allah’a yemin ederim ki, bir mümin bir mümine zulmederse, Allah mutlaka kıyamet günü ondan intikamını alır.”

 

“Misafir rızkı ile gelir, ev halkının günahlarını temizleyerek ayrılıp gider.”

 

“Allah, yüz rahmet yaratmıştır. Onlardan sadece birini dünyadaki yaratıklar arasından taksim edip doksan dokuzunu da kıyamete bırakmıştır. Onunla mümin kullarına rahmet edecektir.”

 

 

 

 

Word Dosyası Olarak Hazırlayan: Sertan ÇOBANOĞLU sertancobanoglu@hotmail.com

Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

