Şeytanın Hileleri III

       — “Sana göre insanların en saadetlisi (!) kimdir?”

 

        — Namazını bilerek, kasten bırakanlar.

       

        — “Peki, sana göre insanların en şakisi kimdir?”

 

        — Cimriler.

 

        — “Peki, seni işinden ne alıkoyar?”

 

        — Ulema meclisleri.

 

        — “Peki, yemeğini nasıl yersin?”

 

        — Sol elimle, parmaklarımın ucu ile.

 

        — “Peki, sam yeli estiği zaman ve ortalığı sıcaklık bastığı zaman çocuklarını nerede gölgelendirirsin?”

 

        — İnsanların tırnakları arasında.

 

        Resulullah Efendimiz, bundan sonra, başka mevzuu sordu. İblis de cevap verdi:

 

       — “Rabbinden neler talep ettin?”

 

        — On şey talep ettim.

 

        — “Nedir onlar ya lâin?”

 

        1. Allah’tan dilerim ki, beni Âdemoğullarının malına ve evladına ortak ede… Bu ortaklık talebimi yerine getirdi ki, bu;

 

 

 

        Onlara ortak ol… Mallarına ve çocuklarına. Onlara vaat et. Hâlbuki şeytan onlara en çok gurur vaat eder…

 

        Ayet-i Celile’si ile sabitti.

 

        Her besmelesiz kesilen hayvan etinden yerim. Faiz ve haram karışan yemekten de yerim. Şeytandan, Allah’a sığınılmayan malın da ortağıyım. Cinsi münasebet anında da; Allah’a, şeytandan sığınmayan kimse ile birlikte hanımı ile birleşirim… Ve o birleşmeden hâsıl olan çocuk, bize itaat eder, sözümüzü dinler. Her kim hayvana binerken helal yola gitmeyi değil de, aksini isteyerek binerse, ben de onunla beraber binerim. Yol arkadaşı ve binek arkadaşı olurum.

 

        Bu da Ayet-i Kerime ile sabittir. Allahû Teâlâ, bana şu emri verdi:

 

        — Onlar üzerine süvarilerinle, piyadelerinle yaygara çıkart…

 

        2. Allahû Teâlâ’dan diledim ki: Bana bir ev vere… Bu dileğim üzerine hamamları bana ev olarak verdi.

 

        3. Diledim ki: Bana bir mescid vere… Pazar yerlerini bana birer mescid yaptı.

 

        4. Benim için bir okuma kitabı vermesini istedim… Şiirleri bana okuma kitabı yaptı.

 

        5. Diledim ki: Benim için bir ezan vere… Mezmurları verdi.

 

 

 

 

6. Diledim ki: Bana bir yatak arkadaşı vere… Sarhoşları verdi.

 

        7. Diledim ki: Bana yardımcılar vere…  Bunun için de kaderiye mensuplarını verdi.

 

        8. Diledim ki: Bana kardeşler vere… Mallarını boş yere israf edenleri verdi. Bir de masiyet yolunda para harcayanları.

 

        Bunlar da şu Ayet-i Kerime ile sabittir:

 

        — O kimseler ki: Mallarını boş yere harcarlar… Onlar şeytanın kardeşleri olmuşlardır…

 

        Bir ara Resulullah (s.a.v.) Efendimiz şöyle buyurdu:

 

       — “Eğer söylediklerini, Allah’ın kitabındaki Ayet’lerle ispat etmeseydin seni tasdik etmezdim.”

 

        Bundan sonra iblis devam etti:

 

       9. Ya Muhammed! Allah’tan diledim ki, Âdemoğullarını ben göreyim ama onlar beni görmesinler. Bu dileğimi yerine getirdi.

 

        10. Diledim ki: Âdemoğullarının kan mecralarını bana yol yapa… Bu da oldu.

 

        Böylece ben, onlar arasında akıp giderim… Gezerim… Hem nasıl istersem… Bütün bu istediklerimi verdi. “Hepsi sana verildi”  buyurdu… Ben bu hallerimle iftihar ederim. Sonra… Şunu da diyeyim ki; benimle beraber olanlar seninle beraber olanlardan daha çoktur.

 

 

Böylece Kıyamet’e kadar Âdemoğullarının ekserisi benimle beraber olurlar.

 

       Bundan sonra iblis şöyle anlattı:

 

        — Benim bir oğlum vardır… Adı ATEME ’dir. Bir kul, yatsı namazını kılmadan uyursa… Gider; onun kulağına bevleder. Eğer böyle olmasaydı; imkân yok insanlar namazlarını eda etmeden uyumazlardı. Benim bir oğlum daha vardır ki; onun adı da MUTEKAZI ‘dır. Bunun vazifesi de; yapılan gizli amelleri yaymaya çalışmaktır. Mesela: Bir kul, gizli bir taat işlerse… Ve bu yaptığını da gizlemeye çalışırsa… MUTEKAZI onu dürter… En sonunda o gizli amelin yayılmasına muvaffak olur. Böylece: Allahû Teâlâ o amel sahibinin yüz sevabının doksan dokuzunu imha eder. Biri kalır… Çünkü bir kulun yaptığı gizli bir amel için tam yüz sevap verilir. Sonra… Benim bir oğlum daha vardır ki; onun adı da KUHAYL ‘dır. Bunun işi de insanların gözlerini sürmelemektir. Bilhassa ulema meclisinde ve hatip hutbe okurken bu sürme onların gözüne çekildi mi, uyuklamaya başlarlar. Ulemanın sözlerini işitmezler. Böylece hiç sevap alamazlar.

 

        Bundan sonra, iblis şöyle anlattı:

 

       — Hangi kadın olursa olsun, onun kalktığı yere şeytan oturur. Her kadının kucağında mutlak bir şeytan oturur… Ve onu bakanlara güzel gösterir. Sonra, o kadına bazı emirler verir. Mesela:

 

        Elini kolunu dışarı çıkar göster, der. O da bu emri tutar… Elini kolunu açar, gösterir. Bundan sonra, o kadının hayâ perdesini tırnaklarıyla yırtar.

 

 

       İblis bundan sonra, Resulullah (s.a.v.) Efendimize kendi durumunu anlatmaya başladı.

 

— Ya Muhammed, bir kimseyi delalete sürüklemek için elimde bir imkân yoktur. Ben ancak vesvese veririm ve bir şeyi güzel gösteririm o kadar. Eğer delalete sürüklemek, elimde olsaydı, yeryüzünde Allah’tan başka ilah yoktur ve Muhammed Allah’ın Resulüdür diyen herkesi, oruç tutanı ve namaz kılanı hiç bırakmazdım, hepsini delalete düşürürdüm. Nasıl ki, senin elinde de hidayet nevi’nden bir şey yoktur. Sen ancak Allah’ın Resulüsün ve tebliğe memursun. Şayet hidayet elinde olsaydı; yeryüzünde tek kâfir bırakmazdın. Sen Allah’ın halkı üzerine bir hüccetsin… Ben de, kendisi için ezelde şekavet yazılan kimselere bir sebebim. Said olan kimse, ta, ana karnında iken, saiddir. Şaki olan da, yine ana karnında iken şakidir. Saadet ehli kılan Allah, şekavet ehli kılan Allah.

 

        Bundan sonra… Resulullah (s.a.v.) Efendimiz şu iki Ayet-i Kerime’yi okudu:

 

       — “Bunlar, ta, sonuna kadar böyle değişik şekilde devam edecek, ancak Rabbin esirgedikleri hariç…”

 

        Bundan sonra, Resulullah (s.a.v.) Efendimiz, iblis’e şöyle buyurdu:

 

       — “Ya Ebâ Mürre! Acaba senin bir tevbe etmen ve Allah’a dönmen mümkün değil mi? Cennet’e girmene kefil olurum. Söz veririm…”

 

        Bunun üzerine iblis şöyle dedi:

 

 

 

       — Ya Resulullah, iş verilen hükme göre oldu. Kararı yazan kalem de kurudu… Kıyamet’e kadar olacak işler olacaktır. Seni Peygamberlerin efendisi kılan, Cennet ehlinin hatibi eyleyen ve seni halkı içinden seçen ve halkı arasında bir gözde yapan, beni de şakilerin efendisi kılan ve Cehennem ehlinin hatibi eyleyen Allah, bütün noksan sıfatlardan münezzehtir.

 

        Ve iblis cümlelerini şöyle tamamladı:

 

       — İşte… Bu söylediklerim, sana son sözümdür… Ve bütün söylediklerimi de doğru söyledim.

 

        Evvel, ahir, batın âlemlerin Rabbi olan Allah’a hamd olsun.

 

        Efendimiz Muhammed Nebi’ye Allah salât-ü selâm eylesin… Keza onun âline de… Ashabına da. Âmin.

 

        Bütün Peygamberlere selâm, âlemlerin Rabbi olan Allah’a da, tekrar hamd olsun…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CEP KİTAPLARI SERİSİ

 

 

01 – Müslüman Peygamberini Tanımalısın.

02 – Mübarek Ramazan ve Oruç.

03 – Allah Vardır ve O Birdir.

04 – İslami Tesettür.

05 – Şeytanın Hileleri.

06 – Bir Oku Bin Düşün.

07 – İslamiyet Fatih Fetih Camii Ayasofya.

08 – İmana Çağrı.

09 – Cep İlmihali.

10 – Namaz İbadeti.

11 – Türkiye’de Ekonomi Politikaları ve İşsizlik Meselesi.

12 – Süre-i Yasin, Tebareke, Amme ve Dualar.

13 – Allah, İlim ve İnsan.

14 – İslam İnsanlığa ne Verebilir.

15 – Mücahidin Stratejisi.

16 – İslam Ticaret Ahlakı ve Ticaret Hayatı.

17 – Tarih Boyunca İlkler.

18 – Alkol ve Sigara I II III

19 – Kanayan Yara.

20 – Bu Gidiş Nereye?

21 – Mübarek Aylar, Günler ve Geceler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K.D.V. dâhil fiyatı 50.TL.

Kapak Baskı: İSHAKOĞLU MATBAASI

 

 

 

 

ŞEYTANIN

 

HİLELERİ

 

 

         SECERETÜL KEVN

 

       Muhyiddîn-i ARABÎ

 

 

 

              Şelale Yayınevi

Beyazsaray kitapçılar çarşısı

                          No: 32-Beyazıt-İST.

 

 

 

 

 

 

 

 

Şelale Yayınları Cep Kitapları Serisi No: 10

Şelale Yayınları No: 31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İSTEME ADRESİ:

Şelale Yayınları

Beyazsaray No: 32

Tel: 20 78 53 – Beyazıt – İst.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Word Dosyası Olarak Hazırlayan: Sertan ÇOBANOĞLU sertancobanoglu@hotmail.com

Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

